استعدادهای جدید قصه‌گویی ایران، نمایان می‌شود

برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ایران چهره‌های جدید و با استعدادی را در این عرصه به جامعه معرفی می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این بخشی از گفته‌های یک قصه‌گوی شرکت‌کننده در هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از استان چهار محال و بختیاری است که قصه «سگی که قار قار می کرد» را در این جشنواره روایت می‌کند.
نوشین فرهادی از جشنواره‌های قصه‌گویی به عنوان یک دانشگاه علمی و تخصصی نام برد و با تاکید بر جنبه آموزشی آن گفت: تکنیک و هنر در ترکیب با هم می‌توانند یک قصه‌گویی خوب را به نمایش بگذارند و آن چه در جشنواره‌ها روی می‌دهد تاثیر زیادی در تبادل تکنیک‌ها و آموزش شیوه‌های مختلف هنری به قصه‌گویان دارد.
وی در همین حال قصه‌گویی را تقویت‌کننده قدرت تجسم فکری و تصویرهای ذهنی در کودکان دانست.
این قصه‌گو با تاکید بر نقش قصه در بازآفرینی تصویرهای موجود در قصه از سوی کودک گفت: قصه‌گو با ایجاد ترکیبی زیبا از واژه و تصویر در قالب قصه‌گویی، پردازش و تجسم ذهنی را درکودکان تقویت کرده و قدرت تجسم و تطبیق با واقعیات اجتماعی را در او پرورش می‌دهد.
فرهادی افزود: قصه‌گویی از متون کهن به بزرگ‌سالان فرصت می‌دهد پای کودکان را به میدان تجربه‌ها بکشانند.
او در پایان از گسترش دایره واژگان کودک سخن گفت و افزود: قصه با ایجاد همزادپنداری و مقایسه با جامعه، وسعت دید و دایره کلمات مخاطب را افزایش می‌دهد.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روزهای 27 تا 30 بهمن 1394 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.